mandag 17. september 2012

Så satt vi her, da...

Det er ingen hemmelighet at 30 studiepoeng på 13 uker er mye. Trivielt har vi heller aldri trodd at dette høstsemesteret skulle bli. Men at vi allerede i starten av vår tredje undervisningsuke skulle være vante kveldslitere på biblioteket, hadde vi ikke akkurat regnet med. Likevel kan vi trolig se frem til en mindre slitsom eksamensperiode denne høsten (ingen av oss skal vel egentlig ha en skikkelig eksamenssituasjon i det hele tatt..). På DTU er det prosjektarbeider og løpende vurderingssituasjoner som gjelder.

Typiske kveldsslitere. Merk, dette er før det ble mørkt...
Våren blir kanskje også litt roligere, og det er i hvert fall noe å se frem til. Heldigvis er det spennende fag jeg holder på med, og prosjektene er virkelighetsnære. Blant annet har jeg et fag hvor vi skal levere inn våre egne statistiske observasjoner angående noen obskure forurensnings-måledata foreleseren ikke helt vet hvordan han skal tolke. I et annet fag er prosjektet tilknyttet en bedrift som ønsker at gruppen jeg er på utfører en livsløpsanalyse av et produkt de ønsker å forbedre. Og ellers har jeg i oppgave å lage noen hydrologiske modeller, samt greie ut om politiske og økonomiske perspektiver på vannforsyningsproblematikken i Lake Chad. Nok å styre med, altså!
Ikke det beste serveringstilbudet på kveldstid her på universitetet... Men man tager hvad man haver, og metter sine maver.
(Og til alle som måtte lure, JA vi tasser allerede rundt i sokkelesten på biblioteket. Hjemmekoselig <3 )

Kveldsstudering på hverdagene til tross, i helgene vet vi å kose oss, kanskje kommer noen tips fra de siste helgene ut på bloggen snart...

1 kommentar:

  1. Jeg liker bloggen deres :) Fortsett sånn resten av utvekslingsåret (så har jeg noe bedre å lese på enn pensum...)!

    SvarSlett