onsdag 12. september 2012

Føler meg ekstra dansk når jeg...

  • sier "onnSkL" i stedet for "unnskyld"
  • tenker på bussen som "honrehalltræss" og ikke "hundreogfemti"
  • ser meg bedre for når jeg krysser sykkelvei enn når jeg krysser bilvei
  • begynner en setning med "... naimensååå..."
  • blir forskrekket (/"forsgrægged") når en kaffe plutselig koster 30,-

Ting jeg likevel ikke har vent meg til (ennå..?):

  • at vi ikke bor i 1. etg., men bare i(/på?) "stue". 
  • folk som tar seg en øl før kl 10. På morgenen. AM, altså.
  • folk på gaten kan rope "menforheLLvedde!!" til hverandre uten åpenbar grunn
  • at bakker generelt er et ikke-fenomen
Byen sett fra oven - rimelig flatt, ja
  • at det liksom er et kjempetilbud når du kan kjøpe 10 pærer (som hver koster 2,25,-) og få dem for 20 kr! 
  • alle tilbud handler om å "ta' 2", "ta' 3" osv, --> SPAR 1,76,-! (på noe som koster over 40 kr...)
  • at det ikke finnes noe middagstilbud i kantinene på campus. Etter 14:00, mener jeg...
  • det å dra ut en lørdag etter 23:00 er sent
  • man kan kjøpe sprit på 7-Eleven. Døgnet rundt, dersom det skulle være ønskelig.
... og at dette er resultatet fra spørreundersøkelsen "Hvem synes du er et godt menneske?"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar