tirsdag 16. oktober 2012

Fahren nach Hamburg.

Her i Danmark er det denne uken Efterårsferie eller Kartoffelferie. Altså, god gammeldags høstferie. Kanskje trodde du jeg kom til å skrive høstferie, men slik er det ikke her! (sett bort fra en rapport eller to). Så vi gjør som foreleseren til Ingrid anbefalte: tar ferie og "Fahren nach Ausland"!

Nærmere bestemt, Hamburg. 
Bildet er lånt herfra 


Jess. Endelig får jeg rusket opp i tysk-kunnskapene (ha-ha), og vi får spist Apfel Strudel og.. Ja, og hva da? 
Vi reiser nemlig litt uforberedt. 

Derfor, kjære lesere, ber jeg om tips. Og ettersom antall kommentarer i kommentrarfeltet er nådd et to-sifret tall, tviler jeg ikke på at de kommer til å strømme på! 
Er du bereist? Gi oss ditt Hamburg-på-48-timer tips. På forhånd takk.

Det kommer selvfølgelig et innlegg når vi er tilbake med våre opplevelser og tips erfart på grunnag av to-døgns basis. Og med egne bilder! 

Bleiben Sie dran.

(Hilsen Google Translate. Fraskriver meg et hvert ansvar fra andre/egentlig betydning(er))


PS.
For å relatere denne reisen til KBH-tips: 
- Vær tidlig ute når du skal bestille togbilletter. Det er som NSB, de billige flyr fort. 
- Vær tidlig ute når du skal hente utenlandstogbillettene. På Hovedbanegården. Beregn god tid. Smør deg med tålmodighet. (Smør deg en niste.) 
(De billettene som man måtte sitte 20 minutter i telefon-kø for å få bestilt).
- KBH--> "Utlandet" har mange avreiser. Utnytt det. :) 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar